VŠECHNY ČLÁNKY / ČLÁNEK

Chtěli jste někdy osobní půjčku od banky? Anebo od nebankovní instituce? Jak jste byli spokojeni?

Půjčování je staré jako lidstvo samo a půjčování peněz téměř jako peníze samotné. Snad každý z nás již byl v životě vystaven nutnosti, možnosti či alespoň pokušení vzít si peněžní půjčku (anebo úvěr). Odešel vám v půlce ledna kotel v rodinném domě? Koberce v celém bytě jsou prošoupané až na podlahu? Chcete si konečně splnit svůj životní sen a podívat se do Tanzanie? Anebo soused má novou plazmovou televizi a vy ji chcete také?

Způsobů, jak to zařídit, je zdánlivě celá řada: na benzínku s maketou pistole ti rozumní z nás asi nepůjdou, tak zbývá půjčka od kamaráda (v dnešní době plné negativních zkušeností jde o jeden z nejlepších způsobů, jak o kamaráda přijít, což platí oboustranně), návštěva peněžního ústavu anebo také lze vyslyšet lákání nebankovních, mnohdy (pozor – ne vždy!) velmi pofiderních institucí či soukromých věřitelů. Jak se v těchto nástrahách vyznat?

Především vždy mějme na paměti, že každý věřitel – pokud opravdu nejde o dobrého přítele – chce v první, druhé a třetí řadě VYDĚLAT. A ve čtvrté až šesté řadě se chce zabezpečit proti ztrátě čili eliminovat možná rizika, mnohdy tak, aby na nich opět „chytře“ vydělal.  A jak praví staré úsloví, kdo rychle dává, dvakrát dává. Z těchto tří zmíněných faktorů lze odvodit výhodnost každé půjčky. Ta je dána pomyslným středem magického trojúhelníku, jehož vrcholy tvoří CENA půjčky v podobě úrokové sazby či přesněji řečeno RPSN, RIZIKO - tím jsou požadované záruky a cesty, jak rychle a pro dlužníka (bez)bolestně se věřitel ke svým penězům může dostat, a LIKVIDITA, jež je dána časem, kdy dlužník může půjčenými zdroji disponovat a kdy je musí vrátit, přesněji řečeno vracet. Budeme-li se těmito základními pravidly řídit, máme napůl vyhráno. 

Pisatel těchto řádků má tolik zkušeností s danou problematikou, a to téměř ze všech výše zmíněných pozic, rád je s vámi bude sdílet, a proto se ptá: Jaké jsou vaše zkušenosti se soukromými půjčkami? Podělte se o ně s námi a zkusme případně společně něco vymyslet! 
Reklama:
Event Arena
Od roku 2000 jsme uspořádali pro naše klienty přes 1600 eventů. Jeden z těch příštích může být ten Váš! Potřebujete podpořit vztah se zaměstnanci, chcete se zaměřit na rozvoj vztahů se zákazníky, hodláte zlepšit image značky či produktu nebo jinak podpořit prodej? Pokud ano, my Vám s tím rádi pomůžeme!